چکیده :
ترجمه ماشینی:
تصاویر و ارجاعات به زنان در مجموعه گسترده آثار منتشر شده او به قدری نادر است که به نظر می رسد برای هانس-گئورگ گادامر «سوال زن» وجود ندارد.
با این حال، نویسندگان پانزده مقاله موجود در این جلد نشان میدهند که میتوان سکوتهای گذشته گادامر را درباره زنان و دیگران خواند تا منابع غنی برای نظریه و عمل فمینیستی در دیدگاههای او درباره علم، زبان، تاریخ، دانش، پزشکی و ادبیات.
در حالی که مقاله نویسان ارزش زیادی در آثار گادامر می یابند، او از بحث آنها به عنوان شخصیتی بحث برانگیز ظاهر می شود.
برخی از مشارکتکنندگان او را ترویج احترام واقعی و تعامل با دیگری میدانند: برخی دیگر ادعا میکنند که در گفتگوی گادامری، دیگری صدایی ندارد.
برای برخی، غوطه ور شدن گادامر در سنت مانعی برای تحقیق فمینیستی است.
برای دیگران، با آگاهی از نیاز به درک خوب سنت به منظور مخالفت با ناسازگاری آن یا بهره مندی از بینش آن، روش او برای درگیر کردن سنت به ویژه سازنده است.
برخی از مشارکت کنندگان با جدایی او بین فلسفه و سیاست مخالفت می کنند.
دیگران در سکوت نسبی او در مورد مسائل تجسم مشکل پیدا می کنند.
برخی دیگر معتقدند که "تلفیقی از افق ها" به معنای استعمار تفاوت است.
اما هدف مشترک هر یک از این مناقشات این است که تشخیص دهیم فمینیست ها چه چیزی می توانند از گادامر بیاموزند و همچنین با چه محدودیت هایی که تفسیر مجدد فمینیستی از آثار او ناگزیر باید با آن مواجه شود.
مشارکت کنندگان عبارتند از لیندا مارت؟ ان الکوف، ویلیام کاولینگ، جما کورادی فیومارا، ماری فلمینگ، سیلجا فرودنبرگر، سوزان هکمن، سوزان-جودیت هافمن، گریس ام جانتزن، پاتریشیا آلتنبرند جانسون، لورا کاپلان، رابین پاپاس، رابین می استیلت ، ورونیکا واسترلینگ، جورجیا وارنک و کاتلین رابرتز رایت.
images of and references to women are so rare in the vast corpus of his published work that there seems to be no "woman question" for hans-georg gadamer.
yet the authors of the fifteen essays included in this volume show that it is possible to read past gadamer's silences about women and other others to find rich resources for feminist theory and practice in his views of science, language, history, knowledge, medicine, and literature.
while the essayists find much of value in gadamer's work, he emerges from their discussion as a controversial figure.
some contributors see him as promoting genuine respect for and engagement with otherness: others claim that in a gadamerian conversation the other has no voice.
for some, gadamer's immersion in tradition is an impediment to feminist inquiry; for others, cognizant of the need to understand tradition well in order to contest its intransigence or benefit from its insights, his way of engaging tradition is especially productive.
some contributors take issue with the separation he maintains between philosophy and politics; others find problems in his relative silence on matters of embodiment; still others maintain that a "fusion of horizons" amounts to a colonizing of difference.
but a common aim of each of these controversies is to discern what feminists can learn from gadamer as well as what limitations feminist reinterpretations of his work must inevitably encounter.
contributors are linda mart?n alcoff, william cowling, gemma corradi fiumara, marie fleming, silja freudenberger, susan hekman, susan-judith hoffmann, grace m.
jantzen, patricia altenbernd johnson, laura kaplan, robin pappas, robin may schott, meili steele, veronica vasterling, georgia warnke, and kathleen roberts wright.
نویسنده :
Lorraine Code (لورن کد)
منبع اصلی :
http://library.lol/main/BE4D2F0936FE55AB66D148D7E753274F
یادداشت :
آدرس دیگر: https://libgen.is/book/index.php?md5=BE4D2F0936FE55AB66D148D7E753274F
Feminist Interpretations of Hans-Georg Gadamer (Re-Reading the Canon)
تفاسیر فمینیستی هانس گئورگ گادامر (بازخوانی قانون)
Originally published: 2003
توضیحات فیزیکی اثر :
407 :pages
نوع منبع :
کتاب
,
کتابخانه عمومی
فهرست مندرجات:
Table of contents :
Copyright Page......Page 5
Contents......Page 6
Preface......Page 8
Acknowledgments......Page 11
Introduction: Why Feminists Do Not Read Gadamer......Page 13
1 (En)gendering Dialogue Between Gadamer’s Hermeneutics and Feminist Thought......Page 51
2 Hermeneutics and Constructed Identities......Page 69
3 Gadamer’s Philosophical Hermeneutics and Feminist Projects......Page 93
4 Gadamer’s Conversation: Does the Other Have a Say?......Page 121
5 The Development of Hermeneutic Prospects......Page 145
6 Postmodern Hermeneutics? Toward a Critical Hermeneutics......Page 161
7 The Ontology of Change: Gadamer and Feminism......Page 193
8 Toward a Critical Hermeneutics......Page 215
9 Gadamer’s Feminist Epistemology......Page 243
10 The Hermeneutic Conversation as Epistemological Model......Page 271
11 The Horizon of Natality: Gadamer, Heidegger, and the Limits of Existence......Page 297
12 Questioning Authority......Page 319
13 Gender, Nazism, and Hermeneutics......Page 337
14 Three Problematics of Linguistic Vulnerability: Gadamer, Benhabib, and Butler......Page 347
15 Three Applications of Gadamer’s Hermeneutics: Philosophy-Faith-Feminism......Page 379
Selected Bibliography......Page 389
Contributors......Page 401
Index......Page 405